Artikel

Uit ons bestand

De overdaad aan 'Star Wars' merchandise

De overdaad aan 'Star Wars' merchandise

Toen de eerste Star Wars in 1977 in première ging had niemand stilgestaan bij de enorme merchandise-potentie die blockbusters konden genereren.

Inmiddels is men een stuk wijzer, dus heeft George Lucas voor zijn Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith een slordige 400 licentiehouders weten aan te trekken, verspreid over 30 landen.

Al in 1980 met Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back had Lucas de rechten veilig gesteld en lagen de schappen van de speelgoedzaken voorgestouwd. Niet alleen Fox had succes met dit concept. Ook andere studio´s zetten dergelijke campagnes op touw: Raiders of the Lost Ark, E.T. the Extra-Terrestrial, Who Framed Roger Rabbit en Batman waren een commerciële hit. (18-5-2005 22:32:51)

Meer info: ´Star Wars´ licensed to make killingBezoek de externe site

Meer Nieuws

Actuele artikelen

Er zijn recentelijk geen nieuwsfeiten uit de filmwereld.

Edgar Verburg.